Siardus Bogaertslaan 8A, 4635 CM Huijbergen, telefoon: 0164 - 64 24 82, fax: 0164 - 64 29 37, spoed: 0164 - 64 32 53
 

Herhaalrecepten

U kunt uw herhaalrecepten op de volgende wijze bestellen:
via info@huisartsenpraktijkhuijbergen.nl kunt u per email uw herhaalrecepten aanvragen. Vermeld dan wel duidelijk uw naam, geboortedatum, adres en de sterkte, dagdosis en hoeveelheid van elk geneesmiddel.

Receptenlijn: 0164 – 64 33 84 (24 uur per dag bereikbaar)

Via het online portaal MijnGezondheid.Net kunt u na inloggen met uw DigiD herhaalrecepten aanvragen voor uw (chronische) medicatie. Voor meer informatie of wanneer u toegang wil tot MijnGezondheid.Net kunt u contact opnemen met de huisarts.

U kunt de brievenbus in de balie (rechts van het Loket, tegenover de wachtkamer) gebruiken. Daarvoor kunt u de etiketten van de lege doosjes knippen en in de bus deponeren. Bij meerdere etiketten vragen wij u deze per persoon te bundelen met een paperclip, elastiekje of in een envelop.

Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 12.00 uur zijn aangevraagd, kunnen de volgende werkdag van 13.30 – 16.00 uur in de praktijk aan de balie van de uitdeelpost worden afgehaald (voor exacte openingstijden: zie kopje “apotheek”). Als u uw medicijnen op een ander moment wilt ophalen, kunt u gebruik maken van de Pharmaself 24 automaat. Hiermee kunt u 24 uur per dag uw medicatie afhalen. Neem voor meer informatie over de Pharmaself 24 automaat contact op met uw huisarts of apotheek.

U kunt uw medicijnen ook thuis laten bezorgen.

Voor elk recept, dus ook voor een herhaalrecept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Het is dus niet mogelijk om direct aan de balie van de apotheek een herhaalrecept te vragen of lege doosjes in te ruilen voor volle. Wanneer de praktijk gesloten is tijdens vakanties/afwezigheid worden de herhaalrecepten verzorgd door dr. van Gool en dr. van Hootegem in Hoogerheide.

Herhaalservice

Voor mensen die chronisch medicatie (medicijnen voor bloeddruk, hart- en vaatziekten en diabetes) gebruiken, bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van de herhaalservice. Uw herhaalrecepten hoeft u dan niet meer zelf aan te vragen, maar worden automatisch door de apotheker en huisarts verzorgd. Wij vragen u wel contact op te nemen als er iets verandert aan uw situatie, bijvoorbeeld doordat een specialist in het ziekenhuis uw medicatie heeft gewijzigd.

Pijnstillers, slaapmiddelen, anti-depressiva, zalven/crèmes en maagzuurremmers worden in principe niet opgenomen in de herhaalservice.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de huisarts of apotheek.

Preferentiebeleid

Bij de verstrekking van medicijnen is er sprake van het zogenoemde preferentiebeleid. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar beslist welk merk van een bepaald medicijn vergoed wordt. Als u een ander merk dan het preferente middel wil, kan dat voor u betekenen dat daar kosten aan verbonden zijn.

Meer informatie over het preventiebeleid vindt u hier. U kunt voor vragen ook terecht bij uw zorgverzekeraar.