Apotheek

Voor uw medicijnen hebt u een recept nodig van uw huisarts. Wij werken samen met enkele apotheken in de regio zodat u altijd kunt beschikken over dat wat u nodig hebt.

Herhaalrecepten informatie

U kunt uw herhaalrecepten op de volgende wijze bestellen:

Via het online portaal MijnGezondheid.Net kunt u na inloggen met uw DigiD herhaalrecepten aanvragen voor uw (chronische) medicatie. Voor meer informatie of wanneer u toegang wenst tot MijnGezondheid.Net kunt u contact opnemen met de huisarts.

Receptenlijn: 0164 – 64 33 84 (24 uur per dag bereikbaar) Vernoem dan wel duidelijk uw naam, geboortedatum, adres en de sterkte, dagdosis en hoeveelheid van elk geneesmiddel.

U kunt de brievenbus in de balie (rechts van het loket, tegenover de wachtkamer) gebruiken. Daarvoor kunt u de etiketten van de lege doosjes knippen en in de bus deponeren. Bij meerdere etiketten vragen wij u deze per persoon te bundelen met een paperclip, elastiekje of in een envelop.

Herhaalrecepten
Zodra de door u aangevraagde (herhaal)medicatie bij ons binnen is ontvangt u van ons een e-mailbericht. De medicatie kan worden afgehaald tussen 13.30 en 16.00 uur. Als u uw medicijnen op een ander moment wilt ophalen, kunt u gebruik maken van de Pharmaself 24 automaat. Hiermee kunt u 24 uur per dag uw medicatie afhalen. Neem voor meer informatie over de Pharmaself 24 automaat contact op met uw huisarts of apotheek.

Overige informatie
Voor elk recept, dus ook voor een herhaalrecept, is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Het is dus niet mogelijk om direct aan de balie van de apotheek een herhaalrecept te vragen of lege doosjes in te ruilen voor volle. Wanneer de praktijk gesloten is tijdens vakanties/afwezigheid worden de herhaalrecepten verzorgd door dr. van Gool en/of dr. van Hootegem in Hoogerheide.

Herhaalservice

Voor mensen die chronisch medicatie (medicijnen voor bloeddruk, hart- en vaatziekten en diabetes) gebruiken, bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van de herhaalservice. Uw herhaalrecepten hoeft u dan niet meer zelf aan te vragen, maar deze worden automatisch door de apotheker en huisarts verzorgd. Wij vragen u wel contact op te nemen als er iets verandert aan uw situatie, bijvoorbeeld doordat een specialist in het ziekenhuis uw medicatie heeft gewijzigd.

Pijnstillers, slaapmiddelen, antidepressiva, en zalven/crèmes worden in principe niet opgenomen in de herhaalservice.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de huisarts of apotheek.

e-consult afspraak maken of herhaalrecept

Voor het maken van een afspraak met betrekking tot een e-consult of voor een herhaalrecept maakt u gebruik van de button “e-consult”. De e-consults worden binnen 48 uur beantwoord. Via de button komt u op een beveiligde omgeving waar uw medische gegevens niet zichtbaar zijn voor derden. In deze beveiligde omgeving kunnen ook labuitslagen worden ingezien.

Onze partners